6/21/2012

【旅行.長灘島】2012 Boracay. Philippine Day.4


Traveling in Boracay is a sweet and unforgettable dream.

在長灘島旅行,就像一場甜美又難忘的夢。


Spending your vacation on a tropical island, such as Boracay, means you must do very little things during the whole period, and you have a huge difficulty to recall exactly what you do in those few days when coming back to reality.
All you can remember is the addictive and relax feeling, so you couldn't wait but keep savoring the lovely memory until next time you leave your life behind and run yourself to a wonderland.

在長灘島這種熱帶島嶼度假意味著妳完全不須要做些什麼,
然後當妳重返現實之後,
將會非常難以回憶起當時就硬做了些什麼。
妳唯一能記得的只有那種令人上癮的輕鬆感受,
然後難以等待只能不斷回味那個可愛的回憶,
直到下次妳將生活拋諸腦後,
衝向另一個人間仙境。




In the afternoon, we were wandering along the beach side, enjoying the freedom.
Every sight in my eyes and every photo I took is definitely a beautiful postcard.

午後,我們沿著沙灘徘徊,
盡情享受著自由感受。
我的每一個視線,與每一張我拍下的照片,
絕對都是美麗的明信片。



It will so hard to forget the beauty like this.
Seeing this kind of sight made me the happiest person in the world.

要忘記這樣的美景太難,
看著這樣的一切,
讓我覺得自己是世界上最幸福的人。



I sat on the soft sand, hearing the sound of wave, and feeling the tranquil covering me.
My thought became so clear and hopeful.
I believe that this is the meaning of travel, coloring my life and comforting my heart.

坐在柔軟的沙灘海浪的聲音感覺平靜包圍著
我的思維變得如此清晰和充滿希望的
我相信,旅行的意義便是如此,
使我的生命變得精采,也撫慰我的心靈。





Before going to dinner, I wrote down postcards to my friends and myself.
There is a tour center between D-mall and Station 3, containing a "Post Front", where you could buy some postcards, souvenir and send postcard to overseas here.
The post fee was not so high, it only take less than NT.20 sending a postcard to Taiwan.

晚餐之前,我為朋友和自己寫下明信片,
在D-mall和三號碼頭之間有個旅客服務中心,
裡面有個郵政櫃檯,
妳可以在那裡買到明信片,紀念品,
也可以從那裡寄明信片到國外。
郵資並不貴,寄一張明信片回台灣只要不到20元台幣!



This is the hotel that we had dinner in the last night in Boracay.
There provided buffet and unlimited BBQ food.
We enjoyed this fancy building with graceful light performance while having this very expensive meal.
However, I strongly disagree with clean of the food there since I got food poison after that meal.

我們在這個飯店享用在長灘島上最後的晚餐,
有buffet和無限量的燒烤。
我們一邊吃著大餐,
一邊享受著這奇妙的建築物和燈光表演。
不過,我對於這些食物的清潔度感到非常不妙,
因為我自從吃那餐之後,
就食物中毒了!

But I still like this hotel so much, I am going to paste more photos.

但我實在很喜歡這個飯店,
我要多貼一些照片。








The last night in Boracay, we went to see "Fire Dance Performance", in which dancers hold fire in their hands, doing some special posture and action.
We found it very spectacular, and stunned by the cool and difficult actions.
Watching the performance and drinking beer at the same time, the music "My All"  made me feel so sentimental.

在長灘島的最後一晚,
我們去看了「火舞表演」,
在這個表演中,舞者會拿著火球,
然後做些特別的動作或是擺弄姿勢。
我們覺得這個表演讓人歎為觀止,
也被那些高難度動作吸引了。
看著表演喝啤酒,"My All"的配樂讓我不自覺感傷了。



I love this island.
I will go there again.
Beautiful beach and sweet memory, good bye.

我愛這個島嶼,
我一定會在前往那裡。

再見摟~美麗的海灘與甜美的回憶。








沒有留言:

張貼留言